Åbo Akademis alumninätverk

alumniätverksbildAkademiföreningen Åbo Akademiker uppmanar sina medlemmar att också gå med i Åbo Akademis alumninätverk. Nätverket är en webbtjänst som riktar sig till alla som har studerat vid akademin.

Genom att bli medlem i nätverket kan man söka upp och hålla kontakt med andra alumner. Man får också tillgång till akademins nyhetsbrev med information som riktar sig till just alumner. Det kan t.ex. röra sig om alumnidagar som ordnas av din egen institution eller av någon av akademins andra alumniföreningar eller varför inte om en intressant gästföreläsning av något slag.

Märk att man som medlem i Åbo Akademiker inte automatiskt är medlem av alumninätverket, utan att den som vill gå med i alumninätverket själv bör registrera sig på det. Att gå med i alumninätverket kostar ingenting. Här kan du klicka in dig på Åbo Akademis alumninätverk.