Kvalitetsenheter inom utbildning valda

Handelshögskolan vid Åbo Akademi och Institutionen för psykologi och logopedi har valts till kvalitetsenheter inom utbildning för perioden 1.8.2011-31.7.2015.

De fem finalisterna utvärderades av en extern panel. Under två intensiva dagar i maj samlades panelen i Åbo, då de bl.a. intervjuade personal och studenter som representerade de fem enheterna.

Panelen bestod av Fredrik Oldsjö, Stockholms universitet, Rita Jalo, Helsingfors universitet, och Matt Lappalainen, Åbo universitet

Se här för närmare information om valet av enheter.

Ansökningsprocessen för kvalitetsenhet inom utbildning finns åskådliggjord i en poster:

Postern gjord av Ole Karlsson, kvalitetshantering; grafisk utformning: Maria Sundström, LC

Närmare information om ansöknings- och utvärderingsprocessen hittas också på enheten för kvalitetshanterings webbsidor.

Om Tove Forslund

Koordinator för lärandestödet vid Åbo Akademi
Det här inlägget postades i kvalitet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.