Studenternas synpunkter på ÅA som studiemiljö

Studieklimatundersökningen 2011
Vad tycker studerandena om sina studier? Hur uppfattar de sin studiemiljö? Skulle de söka till samma utbildning om de fick välja på nytt?
De här frågorna och många andra har analyserats utgående från de svar som första, tredje och femte årets studerande gav i årets studieklimatundersökning. På begäran har fler resultat per institution tagits fram i årets upplaga av SKU.

Utredning om MinPlan
Vilka funktioner använder studerandena främst i MinPlan? Vad tycker de om verktyget användarvänlighet?
I årets studieklimatundersökning ägnades särskilt intresse åt
MinPlan och dess funktioner. På basis av materialet sammanställdes en egen rapport.

Båda rapporterna hittas på enhetens för kvalitetshantering webb:  http://www.abo.fi/student/sku_rapporter

Ole Karlsson, kvalitetskoordinator

Om Tove Forslund

Koordinator för lärandestödet vid Åbo Akademi
Det här inlägget postades i kvalitet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.