Guider och publikationer för (nya) studenterna

Förra veckan sjöd lärcentrets korridor (både bildligt och bokstavligt :-)) av aktivitet, bl.a. producerades en stor mängd guider och informationsmaterial för de nya studenterna som inleder studierna denna vecka.

MinGuide (www.abo.fi/minguide) har igen utkommit i en ny upplaga och fås i samband med inskrivningen.

Information om Lärcentrets resurser för studerande finns samlade på en poster och delas ut åt gulisarna tillsammans med information om studiepsykologverksamheten vid ÅA.

För MinPlan har startguiden uppdaterats – studenterna klarar sig långt med hjälp av den och de korta e-guider (videon) för MinPlan som hittas på webben (www.abo.fi/student/minplanmanualer).
I Monicas blogginlägg om MinPlan hittar vi en ny översiktsbild  av nyttan med MinPlan för studenterna.

Information om kurser i allmänkompetenser: Kurserna i Akademiska studiefärdigheter (ASF 1-8 sp), Arbetslivskompetens 2 sp och Interkulturell kännedom 4-8 sp, samt kortkurser i informationssökning presenteras på en flyer.

”I ett nötskal” – serviceguide för studerande är ett nyttigt tvåsidig blad med kontaktuppgifter till alla rådgivande instanser som studenterna har tillgång till, se www.abo.fi/student/kontaktaoss

Om Tove Forslund

Koordinator för lärandestödet vid Åbo Akademi
Det här inlägget postades i stödmaterial, studentverksamhet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.