Nytt år, ny blogg och tillbaka i nygamla utrymmen!

En riktigt god fortsättning på år 2012! Ett nytt år brukar alltid ge energi och nya spännande utmaningar. Det kan man ju säga att vi inom öppna universitetet står inför!

Utöver att vi bestämt oss för att börja blogga har vi också en annan ”nyhet” att komma med. Vi har äntligen fått lämna våra tillfälliga utrymmen på Stapelgatan och är nu tillbaka i våra nyrenoverade utrymmen på Fabriksgatan 2. Det var en aning ensamt på Stapelgatan, eftersom utrymmena låg så pass långt borta från akademiområdet var det få som kom in och hälsade på. Det blev mera uträttande av ärenden via mejl och telefonsamtal än vanligt. Vi ser nu fram emot gamla och nya face to face kontakter med studenter, lärare och samarbetspartners samt övriga inom Åbo Akademi. Om du vill veta mera om orsaken till renoveringen titta på http://web.abo.fi/meddelanden/artiklar/2011_09_cll.sht. Vi har nu nya ljusa golv i de allmänna utrymmena samt dämpande mattor i våra arbetsrum. Riktigt mysigt faktiskt. Nu gäller det bara att få alla mappar och annat på sina rätta platser.

Välkommen att titta in hos oss igen på Fabriksgatan 2, Öppna universitetet vid ÅA!

2 thoughts on “Nytt år, ny blogg och tillbaka i nygamla utrymmen!

1. Det är trevligt att ni är tillbaka i åa-kvarteren igen, vi har saknat öpu-planerarna och ert engagemang på personalutbildningar och andra kursutvecklingssessioner 🙂

2. Jo, vi ser verkligen fram emot att delta aktivt igen efter vår session off-campus.

Kommentarer är stängda.