Pedagogdialog

Nu är det då dags för den avslutande kursträffen inom ”Pedagogiken i den lilla skolan”, fredagen och lördagen den 11-12.4.2014. Kursdeltagarna kommer att leda en stor del av programmet. De berättar om sina erfarenheter och fördjupningsuppgifter och inbjuder till dialog. Pedagogik och didaktik i sammansatta klasser och små skolor är ett tema som skulle behöva ytterligare fördjupning och forskning både lokalt, nationellt och internationellt. Genom denna kurs har vi redan kommit en god bit på väg. På lördag den 12.4 får vi därtill en gäst, nämligen speciallärare Kjell Staffans, som berättar om hur den fina webbresurs han utvecklat kan vara till stöd i undervisningen i små skolor. Det blir också tid för utvärdering och för att blicka framåt – vad skulle behöva vidareutvecklas, hur kan vi fortsätta nätverkssamarbetet? Du är varmt välkommen att delta i kursträffen!

Om Gunilla Karlberg-Granlund

Kursledare för fortbildningen Salute vid Centret för livslångt lärande vid Åbo Akademi och postdoktoral forskare.
Det här inlägget postades i Översikt och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.