Snurrdag och röris i F-2

Snurrdag
För att stärka sammanhållningen och ”vi-känslan” deltar alla elever i klasserna F-2 i den såkallade Snurrdagen. Detta innebär att alla elever besöker en annan nybörjarklass under en skoldagen och deltar i aktiviteter. Eleverna lär känna alla lärare och skolgångsbiträden som jobbar inom enheten.  Snurrdagen är en återkommande dag som ordnas i början av varje läsår. Dagen uppskattas av alla och eleverna blir trygga med andra vuxna än den egna klassläraren.

Röris
Inom nybörjarenheten strävar lärarna till samarbete så att klassgränserna suddas ut och att eleverna har möjlighet att träffa sina vänner på rasterna och annan verksamhet utom klass. Mass-Röris är ett exempel på en gemensam aktivitet som ordnas två morgnar ute på skolgården med syftet att väcka knopp och kropp.

roris1roris2