Hyvää lukuvuoden alkua ja tervetuloa tiedotustilaisuuteen 31.8.

Hyvä suomen kielen väki

Toivotan kaikki uudet opiskelijat tervetulleiksi Åbo Akademiin ja suomen kielen oppiaineeseen! Jo tutuille opiskelijoille, tutkijoille, opettajille ja muulle henkilökunnalke toivotan niin ikään hyvää uuden lukuvuoden alkua. Toivon, että niin opiskelijat kuin henkilökuntakin ovat onnistuneet viettämään hyvän ja voimia antavan kesän!

KORONASYKSY

Alamme uuden lukuvuoden koronaviruksen varjossa. Olemme kuitenkin keväällä karaistuneet ja oppineet toimimaan etäyhteyksien kautta sekä noudattamaan turvavälejä, käsihygieniaa ja muita viruksen leviämistä estäviä hyviä tapoja. Pandemiatilanne muuttuu jatkuvasti, ja ÅA joutuu tekemään päätöksiä muuttuvan tilanteen mukaan.  Ajantasaiset tiedot korona-ajan toimintatavoista on ÅA:n koronasivuilla: https://www.abo.fi/nyheter/anvisningar-for-abo-akademis-personal-och-studerande/.

Uudet opiskelijat alkavat opintonsa lähiopetuksessa ja vanhemmat opiskelijat etäopetuksessa. Ne vanhemmat sivuaineopiskelijat, jotka osallistuvat ensimmäisen vuoden opiskelijoille tarkoitetuille kursseille, tulevat lähiopetukseen. Jos lähiopetuskurssin osallistujalla on mitään flunssan oireita tai jos on omaehtoisessa taikka määrätyssä karanteenissa, ei pidä tulla kampukselle. Tällaisissa tapauksissa tai jos kuuluu riskiryhmään, on hyvä ilmoittaa opettajalle, että ei voi osallistua lähiopetukseen.

Huomattavaa on myös se, että henkilökunta tekee töitä ensisijaisesti etätyönä. Niinpä opiskelijoiden kannattaa varautua ottamaan yhteyttä sähköpostitse tai kurssien yhteydessä, koska opettajat eivät välttämättä tee töitä työhuoneissaan.

TIEDOTUSTILAISUUS MAANANTAINA 31.8.2020

Pidämme vuotuisen lukuvuoden alun tiedotustilaisuuden Kramerissa ja Zoomissa maanantaina 31.8. klo 12.15-13. Ensimmäisen vuoden opiskelijat tulevat ensisijaisesti paikalle ja muut opiskelijat voivat osallistua Zoomissa. Tässä Zoom-yhteyden tiedot:

Zoom Meeting

Meeting ID: 611 6920 5119

Passcode: (Saa pyydettäessä Urpolta)

Tiedotustilaisuudessa kerrotaan uuden lukuvuoden kursseista, kurssivaatimuksista ja keskustellaan korona-ajan järjestelyistä. Opiskelijoilla on myös mahdollisuus esittää palautetta ja toiveita oppiaineelle.

Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee osallistumaan tiedotustilaisuuteen!

Urpo Nikanne