Johan Sjöström på radio

Lyssna via Yle Arenan på Johan Sjöström då han berättar om kuratering, projektet och utställningen:

Radio Vega Kulturtimmen 21.9.2011 (inslaget börjar ca 05.30 in i sändingen)

Radio Vega Åboland 22.9.2011 – ”Man är inte konstnär själv, men man skapar förutsättningar för konsten att möta en publik.”

Det här inlägget postades i Om kuratering, Projektet. Bokmärk permalänken.

Ett svar på Johan Sjöström på radio

1. efagerlu skriver:

Jag måste bara påpeka att det ju nuförtiden finns flera utbildningar för kurtatorer i Finland, de är alla någorlunda nya och har lite olika inriktningar: Helsingfors universitet och Helsingin kauppakorkeakoulu har utbildningen Art Theory, Criticism and Management och på Aalto universitet finns utbildningen Curating, Mediating and Managing Art. Enligt Taide-tidningen kommer också Kuvataideakatemia att starta en liknande utbildning. Dessutom finns det olika typer av utbildningar för kulturproducenter, bland annat på Novia.

Kommentarer är stängda.