Årets vuxenstuderande vid Öppna universitetet är Marianne Tanttinen

Marianne Tanttinen

Marianne Tanttinen har utsetts till årets vuxenstuderande 2019 vid Åbo Akademis öppna universitet. Motiveringen till utmärkelsen är att Marianne har studerat flitigt under flera års tid vid Öppna universitetet. Hon har visat en imponerande bredd i sitt val av ämnen då hon avlagt kurser i konstvetenskap, filosofi, genusvetenskap, historia, religionsvetenskap, sociologi och teologi – och dessutom med höga vitsord.

Marianne uppvisar studieglädje, är nyfiken och ivrig att diskutera, hon är aktiv på kurserna och tar fördomsfritt till sig nya tekniska hjälpmedel. Marianne Tanttinen är född 1946 och bor i Träskända, hon är pensionär och jobbade tidigare inom mediebranschen.

Vi gratulerar henne och önskar lycka till med fortsatta studier. Åbo Akademis öppna universitet utser varje år ”årets vuxenstuderande” bland sina studerande.

Vill du också studera vid Öppna universitetet? Anmälningen till vårens kurser är öppen, kolla in kursutbudet på: abo.fi/opu