Videoföreläsning: Att anta utmaningen att arbeta i en liten skola

Denna videoföreläsning handlar om utmaningar med att arbeta i små skolor, och ingick i konferensen Gemensamma vägar i Umeå 2011. Föreläsningen är en distansuppgift inom kursen Pedagogiken i den lilla skolan.

Plenarföreläsningen syftar till att ge en inblick i 1) vad det kan innebära att vara lärare i en liten skola, 2) spänningsfält i små sammanhang, 3) behov av stöd och 4) idéer för utvecklingsarbete.

Skriv gärna dina reflektioner i kursens Yammer-forum eller som en kommentar här. Vilka tankar väcker presentationen?

Om Gunilla Karlberg-Granlund

Kursledare för fortbildningen Salute vid Centret för livslångt lärande vid Åbo Akademi och postdoktoral forskare.
Det här inlägget postades i Översikt, Pedagogiken i den lilla skolan och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.