Resurser för studerande

Hösten är här och snart fylls akademikvarteren av ivriga och kunskapstörstiga studenter, såväl nyinskrivna som gamyler. Värt att notera i samband med studiestarten är Lärcentrets resurser för studerande, Serviceguiden och en pinfärsk broschyr om tillgänglighet vid Åbo Akademi.

Lärcentrets resurser för studerande erbjuder en hel del att välja bland: Stöd för kand- och graduskribenter, studieteknik, IT, informationskompetens; nätkurser, kortkurser, stödmaterial, nätföreläsningar, individuell handledning. Ta en titt på utbudet och se om det finns någonting du – eller någon av dina studenter – kunde ha nytta av:
www.abo.fi/personal/lcstud

För att navigera rätt i den nya studiemiljön finns Serviceguiden – ÅA i ett nötskal med relevanta person- och webbresurser samlade i ett dokument: www.abo.fi/student/vemgorvad

Notera också den nya broschyren Tillgänglighet vid Åbo Akademi (www.abo.fi/personal/tillganglighet eller www.abo.fi/student/tillganglighet)

MinGuide utges av enheten för kvalitetsutveckling och hittas här: www.abo.fi/minguide

Det här inlägget postades i studentverksamhet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.