Studieklimatundersökningen 17.4-9.5.2013

Det är igen dags för årets studieklimatundersökning:

SKU består av en enkät till första, tredje och femte årets studerande. Studerandena ges möjligheten att presentera sina åsikter om studierna och studiemiljön och därtill komma med förslag till förbättringar och nya lösningar.  För att våra analyser ska träffa rätt behövs en hög svarsprocent. Därför är det ytterst viktigt att så många som möjligt deltar i enkäten. Varje svar är betydelsefullt!

Om du har fått en inbjudan per mejl kan du svara på en av de tre enkäterna. Om du är lärare så får du gärna påminna dina studenter att utnyttja sin möjlighet att påverka studierna!

Årets specialtema är jämställdhet, likabehandling och tillgänglighet. Analysen är en del av den utredning om jämställdheten och likabehandlingen som genomförs vid universitetet under 2013. Frågorna i årets specialtema har tagits fram i samarbete med ÅA:s jämställdhetskommitté och ansvarspersonen för studerandenas tillgänglighetsfrågor.

SKU 2013 är öppen under tiden 17.4-9.5.

För närmare info, se www.abo.fi/student/sku2013

Om Tove Forslund

Koordinator för lärandestödet vid Åbo Akademi
Det här inlägget postades i kvalitet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

One Response to Studieklimatundersökningen 17.4-9.5.2013