Lärcentret gratulerar årets lärare och handledare!

Jonas Lagerström, akademilektor i nationalekonomi, tilldelades i samband med Åbo Akademis inskription årets lärarpris

I studieklimatundersökningen får studenterna föreslå årets handledare. I år blev Hannah Kaihovirta-Rosvik, universitetslärare i språk- och kulturvetenskapens didaktik, årets handledare på kandidatnivå och Benita Gullkvist, forskningsledare i redovisning, årets handledare på magisternivå.

Läs mer under Aktuellt på ÅA:s webb.

Lärcentret gratulerar pristagarna – vi tycker det är fint att lärare som vi sett att vill utveckla sin undervisning och gör tydliga ansträngningar för att studenterna ska lära sig också belönas.

Vi hoppas att vi under läsåret får ta del av pristagarnas tankar kring undervisning i Lärarbloggen!

Om Tove Forslund

Koordinator för lärandestödet vid Åbo Akademi
Det här inlägget postades i Allmän information och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.