Inspirerande besök av kolleger från Linköpings universitet

Studievägledare Anna Bergman, fakultetskoordinator Eva Tjernström och studerande David Holm, alla från lärarutbildningen vid Linköpings universitet, besökte Akademin 5.30212.
De var särskilt intresserade av hurudan vår introduktion för nya studerande är uppbyggd, men ville också höra om lärarutbildningen.

Johanna Hedenborg och Tove Forslund tog emot dem på Lärcentret, och på eftermiddagen deltog Anna Smedlund via videokonferens från Pedagogiska fakulteten i Vasa.

Under dagen fick besökarna sig några stadiga doser information 🙂 om Lärcentrets verksamhet överlag, genomströmningsprojekt, Akademins introduktion för nya studerande: studieorienteringsvecka, studieorienteringskurser och övriga stödfunktioner för nya studerande, samt lärarutbildningen.

På bilden f.r.v. Eva, Johanna, Anna och David

De presenterade också nuläget och planerna för Linköpings introduktion för nya studerande, vilket var väldigt inspirerande – en introduktionsdag för dem som ansökt till lärarutbildningen antingen i första eller andra preferens lät t.ex. väldigt fräscht! Det kunde bidra mycket bra till rekryteringen!

Om Tove Forslund

Koordinator för lärandestödet vid Åbo Akademi
Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.