Studieklimatundersökningen 2012 pågår

Studieklimatundersökningen, vilken genomförs med studerandena på åk 1,3 och 5, pågår fram till 2.5.2012.

Det är viktigt att studenterna deltar i undersökningen, eftersom det ger information åt såväl institutionerna som studieförvaltningen och ÅA:s ledning om hur studiemiljön, studierna och kurser samt stödtjänsterna fungerar. Ifjol fanns en specialdel i undersökningen inriktad på MinPlan. Som ett resultat av detta sitter nu en arbetsgrupp som jobbar med att se över MinPlan för att förbättra och förenkla systemet, för studenterna, men också för lärarna. Det här är alltså en direkt följd av responsen ifjolårets studieklimatundersökning.  (Här kan du läsa mer om arbetet med MinPlan).

Information om årets studieklimatundersökning hittas här: www.abo.fi/student/studieklimat.
Om du är student som får besvara enkäten, gör det!
Om du är lärare, uppmuntra dina studeranden att utnyttja möjligheten att påverka studierna!

Närmare information om studieklimatundersökningen ger kvalitetskoordinator Ole Karlsson.

Om Tove Forslund

Koordinator för lärandestödet vid Åbo Akademi
Det här inlägget postades i kvalitet, studentverksamhet. Bokmärk permalänken.