Kurser • Courses

Kurser och seminarier för personal och doktorander hittas i kurskatalogen (kräver inloggning). / Courses and seminars for personnel and doctoral students can be found from the course catalogue  (require login).


Webbinarieserie om webbtillgänglighet

Från hösten 2019 har vi i Finland en webbtillgänglighetslag. Det är alltså inte bara fastigheter och fysiskt material som ska vara tillgängligt utan allt vi producerar till nätet och Moodle ska också vara tillgängligt. Den här webbinarieserien ger en introduktion till ämnet. Är ni intresserade av att hänga med i ämnet kan ni läsa mer på https://www.xn--tillgnglighetskrav-ptb.fi/ Även om webbinarieserien är riktad till lärare kan de vara matnyttig för all personal.

20 april Tillgängliga Power point och word, tryck här för att se inspelningen
27 april Tillgängliga videor/bilder och text till tal/tal till text, tryck här för inspelningen 
4 maj Tillgängliga pdf och tillgänglighet i Moodle, tryck här för inspelningen

Föreläsare: Anna Granberg, Pedagogisk utvecklare, personalutbildning@abo.fi

Part IV: Well-being in the Doctoral Thesis Process, 24.4.2020

Doctoral theses supervisors at Åbo Akademi University and the University of Turku are invited to, Well-being in the Doctoral Thesis Process with Juha Nieminen from Karolinska Institutet, Sweden​​​​​​​:
Recordings from the event please press Recording  with the number 1-6 below. Recordings is available until the 28 May 2020:
Recording 1: Slide 1-6
​​​​​​​Recording 2: Slide 7-9
Recording 3: Slide 8-10
Recording 4: Slide 10-15
Recording 5: Slide 15-18
Recording 6: Slide 19 to end
Press here for the Power-point slides.

Contents: How can communication help and hinder the effectiveness and well-being of the supervisee? What other factors contribute to a fruitful supervision process and the well-being of the doctoral students.

Target group: The course is directed at supervisors of doctoral theses who wish to develop their supervision. Supervisors at Masters and Candidate level are also warmly welcome to attend.  Through lectures, discussions and practical exercises participants get a chance to consider principles of how to promote well-being in the supervision process. Some central features of research education at Karolinska Institutet and some of the tools used to support supervision are also presented.

Facilitator: The training is led by Juha Nieminen, PhD, who is a psychologist working as a lecturer at the Unit for Teaching and Learning at Karolinska Institutet in Stockholm, Sweden. Juha Nieminen has worked in the area of higher education for 20 years giving workshops to university teachers and counselling students who struggle with their academic work. He is currently engaged in projects that aim to improve the training of doctoral supervisors in Sweden and internationally.​​​​​​​

Further information: personautbildning@abo.fi