Välkommen till biblioteket!

Studieorienteringsveckan är här och vi önskar er välkomna till Åbo Akademi och till Åbo Akademis bibliotek! Alla nya studerande kommer under veckan att få en presentation av biblioteket och gå på rundvandring i våra utrymmen. Eftersom ni får ta emot mycket information på kort tid, har vi här samlat det viktigaste du behöver känna till om biblioteket i början av studierna:

• Bibliotekets katalog heter AlmaDet är nästan omöjligt att veta var en bok finns och om den går att låna utan att söka i Alma.
  • I Nelliportalen finns våra elektroniska resurser. Där hittar du bland annat e-böcker, e-artiklar, ordböcker och uppslagsverk.
  • Fråga om du undrar över något eller vill ha hjälp med informationssökning! Vi finns på Facebook och det går förstås alltid att skicka e-post, ringa eller komma till lånedisken.

Lycka till med studierna!